Garmin nьvi 760T FM Europe

De gemiddelde beoordeling is gebaseerd op 34 goedgekeurde reviews die zijn achtergelaten voor de Garmin nьvi 760T FM Europe op Kieskeurig.nl. Deze beoordeling wordt berekend door de som van de reviewscores te delen door het aantal reviews.

8,5

jim1955 24-06-2010
Geschreven voor: Garmin nьvi 760T FM Europe

Heb dit apparaat nu 25 maanden. Vanaf het begin start het heel traag op. Op korte ritten ben je al aangekomen en heb je zelf de adres gevonden voor dat het opstart!
Het updaten is heel omslachtig.
De interne krachtbron is heel snel leeg.
Ik ben er heel voorzichtig mee en zuinig op en er zat al een barstje in het scherm!
En nu na iets langer dan twee jaar doet het apparaat helemaal ineens niets meer.

Surian 08-05-2010
Geschreven voor: Garmin nьvi 760T FM Europe

Nooooooit kopen als je ook thuis op de PC routes wilt maken. Je kunt het automatisch herberekenen NIET uitzetten. Routes maken en uploaden is daarmee dan ook volstrekt zinloos.
Een ander nadeel t.o.v. TomTom bijvoorbeeld is dat je de icoontjes van de POI's alleen op een ingezoomde kaart bij 30-50m kunt zien en dat is voor de navigatie weer totaal onpraktisch.
NIET kopen en verder kijken is mijn advies. Door zich te richten op eenvoud heeft Garmin de plank volledig misgeslagen met dit model.

hermien1311 09-11-2009
Geschreven voor: Garmin nьvi 760T FM Europe

Ik ben sinds 1,5 jaar in het bezit van deze garmin en rijd in een citroën c5.
Als je de Garmin een aantal dagen niet gebruikt hebt, is het vinden van de satellieten heel lastig en soms duurt dit wel 20 minuten !!
Als ik tijd genoeg heb, stap ik soms maar uit en probeer de satellieten buiten de auto sneller te vinden, duurt soms ook erg lang ! plm.5 minuten.
Als het eenmaal werkt , is het apparaat redelijk goed, alleen herberekenen wordt je soms gek van.
Een ander nadeel is dat je geen altenatieve routes kunt kiezen, heel lastig.

rdupre 12-10-2009
Geschreven voor: Garmin nьvi 760T FM Europe

Sorry ...., maar dit prul is bagger.
We werden in Noord-duitsland, op weg naar Nederland,de wildernis in gestuurd, wat ons 45 min. koste.
Toen zijn we maar verder op de TT gegaan, die we voor de zekerheid ook hadden meegenomen.
Verder zit ik niet te wachten op straatnamen in een vreemd land, als ik die zou kennen had ik geen nav. nodig, ook hoef ik niet steedsopnieuw herberekenen te horen, absoluut storende en overbodige info.
Vervolgens kon dat prul mijn huis niet vinden in Amsterdam.
Geen goede actie van Volvo om zoiets bij een nieuwe auto te leveren

Liaso 21-01-2009
Geschreven voor: Garmin nьvi 760T FM Europe

Erg goed apparaat alles zit er geintregreerd in. Makkelijke bediening en goed leesbaar. Klasse

Mickle 17-12-2008
Geschreven voor: Garmin nьvi 760T FM Europe

Als je eenmaal een TT hebt gebruikt dan is al het andere gewoon BAGGER.

Deze Nuvi zat bij mijn Volvo. De reviews waren goed dus ik had er zin in. Maar tot nu toe alleen maar ergenis.

Het apparaat is mooi vormgegeven en dat was dan ook meteen het enige positieve dat ik er over kan vertellen.

Vandaag kwam ik langs Gorinchem. Ik moest op de A15 rechtdoor. Nee, wat zegt Nuvi: neem de afrit en daarna 3x houd links aan om zo weer terug op de A15 te komen.

Bij bijna iedere aanwijzing moet ik OOK nog op het kaartje kijken om te bedenken wat Nuvi bedoelt.

Ik heb dan ook nog eens de nieuwste kaart gedownload (2009) wat een vastloper betekende. Garmin wilde niets doen, de lokale Volvo dealer wilde niets doen (want ik had hem elders gekocht ivm werk).

Ik heb Garmin dan ook gevraagd of het mogelijk is om TomTom software op het apparaat te krijgen maar dat kon helaas niet.

Als je de snelweg wilt vermijden kan je op TT dit HEEL eenvoudg instellen. Vergeet het op je Nuvi.

Ik ben echt heeeel erg teleurgesteld in het apparaat. Een onduidelijke kaart, onduidelijke gesproken instructies, onduidelijk ook qua klank en een irritante bediening.

Mijn advies: de meest simpele TomTom is 100x fijner dan dit gedrocht.

robert ottes 13-11-2008
Geschreven voor: Garmin nьvi 760T FM Europe

Het is een heel fijn apparaat, wat er makkelijk te bedienen is.
tot nu toe nog geen enkele fout kunnen ontdekken.
Ook onze vakantie naar Italie 100% goed gegaan.
Ik heb alleen wel een groot probleem met de levensduur van de batterij!
Zelfs als ik alle beeld en geluidsinstellingen op een zo laag mogelijk stroomverbruik zet krijg ik na een half uurtje al meldingen 'batterij laag'

Ondanks het feit dat ik de batterij al eens helemaal leeg heb gemaakt, en vervolgens helemaal opgeladen.

Wie heeft hier nog meer problemen mee????

wibo 13-08-2008
Geschreven voor: Garmin nьvi 760T FM Europe

binnen een paar keer gebruik had ik hem al door.
als hij eenmaal is ingesteld blijft hij goed werken.

Kees76 31-07-2008
Geschreven voor: Garmin nьvi 760T FM Europe

Nuvi 760T speciaal aangeschaft voor gebruik in Oost-europese landen. Scheen sterk punt te zijn. Mis dus. Volledig verdwaald in Warshauw, Krakow, Praag etc. Een enorme teleurstelling, want op zich was ik best tevreden over het gebruik in de Benelux. ik hoop dat daar iets aan gedaan wordt...

Behalve het lange zoeken naar satelieten. Ik woon in een stad, zonder hoogbouw of andere storende elementen en toch duurt het soms erg lang voor satelieten gevonden zijn. Jammer.

L. Hermans 29-05-2008
Geschreven voor: Garmin nьvi 760T FM Europe

Deze Garmin 760 heb ik aangeschaft bij mijn nieuwe Volvo. Dan denk je: Ik koop een systeem dat door Garmin speciaal voor Volvo is ontworpen. Niets is minder waar. Het systeem wordt d.m.v. een gemonteerde vaste voet op het dashboard alleen opgeladen. Het systeem werkt via een vrije FM frequentie (waar vind je die nog in NL????) via de audio-installatie. Dat noemen ze bij Volvo top-innovatie en high-tech???? Signalen via een FM zender overbrengen is inmiddels antieke technologie! Als je een Fiat 500 koopt met TomTom, krijg je een geintegreerd voetje op je dashboard en werkt de TomTom via de geluidsinstallatie. Een Fiat 500 kost iets meer dan 10.000 euro!! Nee, ik denk dat Volvo zich heeft laten naaien door Garmin en een partij oude overjarige modellen met Volvo embleem heeft laten opdringen. Ik heb er dus enorm spijt van. De verkoper deed het voorkomen alsof dit systeem alleen verschilde met het geintergreerde systeem van Volvo zelf doordat je dit systeem ook los kunt gebruiken. Probeer maar eens een telefoongesprek te voeren met dit systeem. Hopeloos. Ik ben er mee terug gegaan naar de dealer. Het systeem wordt uitgebouwd en ik wil mijn geld terug! Waardeloos. Zeker als je dan ook nog bekijkt dat het systeem je op vele snelwegen over de uitvoeg- en dan vervolgens de invoegstrook van een andere snelweg weer terug laat komen op de snelweg waar je al op zat..... Super, wat een vooruitgang.

ombre 27-05-2008
Geschreven voor: Garmin nьvi 760T FM Europe

Hoe langer ik deze Garmin heb, hoe meer ik ervaar dat je toch echt beter uit bent met een goede kaart. Natuurlijk navigeert hij meestal goed. Maar de keren dat ik onterecht een andere route moest nemen dan de meest logische hebben mij veel tijd, brandstof en ergernis opgeleverd. Bovendien begint hij nu ook al andere kuren te vertonen doordat pas na een kwartier na aanzetten de satelieten gevonden worden. Niet altijd, maar wel steeds vaker. Nee hoor, al die mooie verhalen die ik hier lees neem ik met een grote korrel zout. Je moet echt veel ritten en vooral ook buiten Nederland gemaakt hebben om een goed oordeel te vormen. Helaas is het niet mogelijk om een cijfer te geven voor het belangrijkste onderdeel: betrouwbare navigatie. Dan zou hij een 6- of zo scoren. Vormgeving is persoonlijke smaak en m.i. niet van belang. Duurzaamheid kun je pas na lange tijd (jaren) iets van zeggen. Hierdoor ontstaat onterecht een hoog eindcijfer. Maar het blijft natuurlijk mijn eigen ervaring...

hdsvs 26-05-2008
Geschreven voor: Garmin nьvi 760T FM Europe

Op de nederlandse stem na ben ik reuze tevreden. Makkelijk te installeren en te bevestigen. Duidelijk scherm en intiuitief te gebruiken. Veel gebruiks mogelijkheden en snelle route- zowel als herberekening.

Kaarten zijn redelijk uptodate.

TMC werkt goed.

Wat ons betreft een zekere aanrader.

wilfred 1965 05-11-2011

hallo hdsvs,ik reactie van de garmin 760.
ook wij vinden de stem verschrikkelijk.
heeft u al een andere oplossing.
al vast bedankt voor u reactie ,groet wilfred.

Kaldenbach 18-04-2008
Geschreven voor: Garmin nьvi 760T FM Europe

Wij hebben de Nuvi 760 al weer een maand in ons bezit. Op zich zijn wij er best wel tevreden mee. Soms doet hij alleen heel raar. Zitten we op de A27, zegt het apparaat dat wij eraf moeten (terwijl wij weten dat wij de A27 moeten vervolgend). De nuvi 760 geeft dan aan dat we er iets later weer op moeten (op de A27). Dus eigenlijk eraf voor niets. Verder heeft die van ons ook moeite met herberekenen. Wij gingen naar een voor ons bekend adres. We hadden de nuvi 760 aan staan. Bij de eerste afslag moesten we volgens het apparaat af. Maar omdat wij altijd rechtdoor gaan, zei het apparaat al vrij snel dat we moesten keren. Dat hebben we niet gedaan. Bij de volgende afslag zijn wij afgegaan (zoals altijd). Het apparaat gaf nog steeds aan dat we moesten keren. Naar ons idee herberekent het apparaat niet, maar stuurt hij ons naar het punt waar wij volgens hem de mist in zijn gegaan. Hebben meer mensen hier last van?
En dan nog het volgende . Wij waren bijna op ons adres. We moesten alleen nog naar links. Het apparaat gaf aan dat we naar rechts moesten. Het eindvlaggetjes stond links, maar wij moesten naar rechts ... dit was zo vreemd.
Wij hebben hem gekocht voor onze vakantie, maar we nemen zeker een printje mee met de route, want echt vertrouwen hebben we hier niet in.

WimGPS 09-04-2008
Geschreven voor: Garmin nьvi 760T FM Europe

Heb hem nu een maand. Navigatie werkt goed maar is nog niet perfect. Vooral niet in verlaten gebieden in de Ardennen (ze denkt dat ik een 4x4 heb). Voor de snelste weg rijdt ze ook wat te veel om. Heeft automatische schaalverandering (uin 3D) en automatische dag/nacht verlichting : prima.
Had ook graag permanent de hoogte willen hebben (niet enkel bij waar ben ik.

Zoeken naar satelieten duurt in Brussel te lang (zo'n 3 minuten).

TMC geeft problemen op je route aan (en gratis) doch de data is dikwijls slecht (1 minuut ipv 10). De reistijd werd voor 15 min file met 1h verlengd (in Duitsland).

Ingebouwde POI hadden wat meer detail info mogen hebben. Al compings en extra flitspalen toegevoegd. Nadeel is wel dat als er een flitspaal boven op een brug over de snelweg staat, deze ook wordt gemeld als je op de snelweg rijdt.

Fotoshow werkt goed (converteer +1000 foto's naar juiste resolutie en dan gaan ze op 128 MB kaart).

MP3 via FM werkt goed doch kwaliteit is die van een vrije zender. Dus geen cd kwaliteit. Wel zo'n 20 CD's op 2 GB kaart. Als hij te lang zegt dat hij de mp3's sorteert zit er een formaat bij dat hij niet goed aankan. Terug verwijderen dan. FM frequentie moet je regelmatig verandere wegens stoorzenders (een automatische redirect zou toegevoegd moeten worden).

Bluetooth werkt behoorlijk maar al 1 hang gehad. GSM en GPS moeten power cyclen. GSM is wel 3 jaar oud (Ericsson T630). Spraakherkenning werkt niet altijd (door de auto geluiden ?).

Documentaie op garmin is ok maar ver van volledig.

Al bij al zeer tevreden.
Tip : loop af en toe eens al de opties af.

Patsan 31-03-2008
Geschreven voor: Garmin nьvi 760T FM Europe

Heb de Nuvi 760 nu een aantal weken en kan alleen maar zeggen dat de ontvangst in mijn Volvo V50 dramatisch is. Duurt soms 10 minuten of langer voordat de satelliet is gevonden. Garmin zegt dat het aan de zonwerende voorruit ligt. Toch raar dat Volvo en Garmin samen in zee zijn gegaan!!!! Als ik ontvangst heb, dan stuurt de Nuvi mij bij files op snelwegen de afslag af en dan weer op.........Kortom ben erg teleurgesteld in de Garmin. Heeft iemand nog een tip voor een betere ontvangst (een externe antenne kan natuurlijk altijd, maar dat kan toch niet de bedoeling zijn.) Heb mijn Garmin geplaatst op het luchtrooster (dus niet op raam)

Ando 28-03-2008
Geschreven voor: Garmin nьvi 760T FM Europe

Op deze site heb ik de verschillende vergelijkbare apparaten vergeleken en i.c.m. de huidige prijs van de Nüvi 760 heb ik gekozen voor dit apparaat.

Gisteren binnen gekregen en vandaag voor mijn werk al veel gebruik van kunnen maken. Het is werkelijk een verademing met de Navigon (MN 6.2) software die ik hiervoor gebruikte op mijn ipaq 4700 i.c.m. TMC. Er is maar één kabel en de GPS/TMC fix is zeer snel gemaakt, ook al heb ik een warmtewerende voorruit! Vooral de snelle fix en de stabiliteit van het systeem zijn een zeer grote vooruitgang t.o.v. MN.
Voordat ik MN had, had ik TT, maar daar ben ik snel van afgestapt. Je moet er van houden (dat vrijwel iedereen er een heeft), zeg maar.

Over de Nüvi...
Het is een mooi apparaat, wat je ook op de foto's kan zien. Hij is plat en dat zorgt, dat je hem makkelijk mee neemt. Het scherm is erg duidelijk en de gevoeligheid is erg goed. Het geluid is ook prima; behoorlijk hard.
Helaas is de stem niet echt geweldig en soepel.

De berekeningen zijn erg snel en zijn, althans vandaag, erg goed geweest. Dit geldt ook voor eventuele herberekeningen. Ook de TMC info komt snel en klopt goed, alhoewel dit laatste natuurlijk afhankelijk is van de zender die het uit zendt.
De kaart is van 2008 en ziet er goed uit.

De FM functie (dus het geluid van het apparaat over de boxen van de autoradio) is op zich leuk, maar heeft wel wat ruis. Wellicht ligt dat aan het feit, dat mijn antenne achterop de auto zit.
Wel is het handig, dat je MP3'tjes er op kan zetten en met de meegeleverde USB kabel is dat een fluitje van een cent. Uit het apparaat komt prima geluid, dus is het een kwestie van een SD kaartje er in stoppen met wat leuke muziek en je hebt een goede MP3 speler.
Het apparaat wordt trouwens direct herkend onder Vista en XP en hij laadt ook op via USB.

De houder is fijn; niet te klein of te groot en werkt perfect. Ook handig, dat de kabel hierop aangesloten wordt, zodat je niet elke keer de kabel in het apparaat hoeft te steken.
De TMC antenne zit ook aan de 12V kabel; dus geen gedoe.

Voor het eerst een apparaat, wat gewoon direct werkt, zonder installatie problemen, met direct een GPS fix!

Al met al zeer tevreden tot nu toe; een aanrader!

haddo 24-03-2008
Geschreven voor: Garmin nьvi 760T FM Europe

Heb de GARMIN 760 sinds paar maanden in gebruik.
bij aanschaf de hele avond bezig geweest om hem te aktiveren. het beeldscherm bleek niet gekalibreerd te zijn, hierdoor verschenen er andere letters op het scherm dan de letters die je op het scherm ingetikt had.
maar vanaf het moment dat dit in orde was ging er een wereld voor mij open. een zeer handig toestel.
ik zou hem direct opnieuw kopen.
prachtig zijn de TRACKLOG waarmee je kunt zien waar je de vorige keer gereden hebt, en de TEKST TO SPEECH die de straatnaam uitspreekt waar je heen moet gaan.
spijtig dat er geen vlaamse TEKST TO SPEECH bestaat, ik heb nu de duitse aangezet, want de hollandse stem spreekt mij namelijk veel te luid.
De TMC verkeersinformatie in Belgie gaat heel goed en snel. inFrankrijk kreeg ik een waaschuwing voor een file die er helemaal niet was. gelukkig ben ik niety omgereden die keer.
De garmin heeft mij wel eens een keer een bospad opgestuurd om sneller te zijn, maar dat is natuurlijk niet sneller... dit probleem ligt natuurlijk aan NAVTEC de kaarten leverancier. die maken wel onderscheid tussen snelweg, hoofdweg en kleine weg, maar kennen het verschil niet tussen een kleine weg en kleine weg vol gaten, bochten, stoplichten en zandwegen.
misschien is dat bij tomtom het zelfde geval hoor. ik denk dat de kaartenmakers nog geen gegevens hebben over de gemiddelde snelheid op een bepaalde weg.
de BLUETOOTH en de FM ZENDER heb ik maar één keer gebruikt. telefoneren via bluetooth op de gps gaf een echo, en de fm zender heb ik uitgezet omdat ik niet weet of het wel zo gezond is om een zender in je auto te hebben. dus als ik het toestel opnieuw zou aanschaffen, dan zonder bluetooth ...

Manuskate 23-02-2008
Geschreven voor: Garmin nьvi 760T FM Europe

Heb nu 1 maand de Garmin 760T in mijn bezit en moet zeggen dat ik erg tevreden ben hoewel er wel wat kleine min punten zijn te vinden. Ten eerste heb ik hiervoor een Tomtom 700 Go gehad die was best goed alleen de batterij was slecht en hij woog een halve kilo. Nu de 760T FM gekocht en die heeft een ander stem meer computerachtig wat eerst even wennen is nu erg plezierig. Ook fijn is dat de straatnamen opgenoemd worden dat deed de tomtom niet. Aansluiten op een mobiel ging erg soepel ook telefoonboek over zetten ging erg makkelijk itt tomtom was een martelgang! Beeldscherm is erg helder en mooie kleuren alleen tijdens navigatie soms beetje schokkerig als die slechte satelliet heeft of op rotonde. Batterij goed! Mogelijkheden zijn ook goed met Mp3 speler en Fm functie die ook erg goedwerkt alleen moet je even de goede zenderfrequentie vinden (achterhoek 88.3!!) anders kraakt je auto uit. Is er dan niet negatiefs te vinden?
Je wel hoor maar dat heeft te maken met dat hij soms de satelliet niet kan vinden volgens garmin een software probleem die met een update in de toekomst kan worden verbeterd. Heb er zelf ook last van de eerste keer dat je hem aanzet(per dag) duurt het erg lang voordat hi een satelliet heeft gevonden. Als de 760T een satelliet heeft gevonden en je zet hem dan uitzet en weer aan vind hij meteen weer de satelliet. Maar goed als die update komt ben ik helemaal tevreden. De 760T is echt wel een aanrader hoor!!

Versprille 23-02-2008
Geschreven voor: Garmin nьvi 760T FM Europe

Heb net de Garmin Nuvi 760 binnen en het is een prachtig apparaat!!!
-Mooie vormgeving en design en de dashboard houder is echt fantastisch staat echt muurvast en gemakkelijk te verwijderen!

-De Bleutooth werkt super is heel duidelijk,kan zelfs je berichten laten voorlezen door de stem.

- Heeft snel contact met de satelieten en als je effe verkeerd rijd dan berekend de navigatie snel een nieuwe route.

- Ook handig zijn de flitspalen die die aangeeft + geeft hij aan hoe hard je daar dan mag rijden.

- Kan ook de route van te voren laten simuleren
zodat je al een beetje kan kijken hoe je moet rijden.

-mp3 + tmc + fm nog niet uitgeprobeerd

kortom geen miskoop en zal er nog veel plezier aan beleven echt een aanrader!!

bobke 1 16-02-2008
Geschreven voor: Garmin nьvi 760T FM Europe

Ik bezit sinds enkele weken mijn navigatie nuvi 760.
Het is een van de betere zoniet de beste navigatie op dit ogenblik.
De positie bepaling gaat zeer vlot,de stem is zeer helder en duidelijk voor mij althans ,er zijn er die hier anders over denken,de navigatie op het scherm is zeer duidelijk,ook als er fel zonlicht op neerkomt .De TMC werkt prima,ook de flitspalen komen zeer mooi en op tijd en met een belgong goed tot hun recht,ook het icoon voor de snelheidswaarschuwing op het display is zeer gemakkelijk.Bluetooth verbinding met mijn gsm ging zeer vlot want ikzelfs heb een iphone en die werd direkt gevonden ,zelfs de sms'jes worden indien gewenst met een mooie stem voor gelezen ,en als laatste punt, de gps FM vebinding via de radio speakers is verbluffend goed en geeft een mooi klankspel in de wagen ,ook de mp3 muziek via fm is subliem ,wat ik ook nog wil zeggen ,en dat vind ik zeer handig en dat is ,als je de wagen ergens parkeerd op een parking of elders ,dan onthoud hij de plaatst waar je de wagen hebt achtergelaten ,dan moet je wel je navigatie van de houder doen en meenemen ,er valt nog zoveel meer te vertellen ,zoals een route maken met 10of meer tussenstops geen probleen,maar ik ga het hier bij laten,indien er personen zijn die een nuvi 760 willen aanschaffen niet twijfelen je doet er een zeer goede zaak mee,want ik weet waarover ik heb gesproken ,heb voordien al vershillende andere gps systemen gehad,maar deze is voor mij de beste.

Kapitein Hazewinkel 05-02-2008
Geschreven voor: Garmin nьvi 760T FM Europe

Ik heb net 2 dagen mijn Garmin760 binnen. ik vind het een Top systeem ! alles is echt super duidenlijk en werkt snel. ik heb alleen 1 probleem ermee... ik dacht slim te zijn door hem op de eerste dag een update te geven. dus ik sluit hem aan op mijn pc (WinxpH) en updaten maar. Dit ging ook goed de wizzard gaf aan dat die klaar was en ik sluit deze af (firmware update). Toen koppelde ik hem dus weer af. Maar hij wilde opeens niet meer opstarten. Tijdens het beginscherm (garmin logo) ging die gewoon weer uit ! ik in het boekje neuzen, daar stond in hoe je hem een software reset kon geven ( 8 sec aanknoppie indrukken) dit lukte, ik zag dat die resete. maar het probleem bleef gewoon...
Dus ik bellen met mijn leveransier, die zij dat ik hem misschien te snel had afgekopelt. Ik kan mij dit niet echt voorstellen, maar ik weet wel dat ik hem niet veilig verwijderd had in windows. Maar ik kan mij dan weer haast niet voorstellen dat dat de oorzaak is van het niet meer opstarten.
maarja.. ondertussen heb ik hem teruggestuurd en wacht met smart op een nieuwe/gemaakte. Want ik was juist zo positief over dit systeem.

Ron53 04-02-2008
Geschreven voor: Garmin nьvi 760T FM Europe

Heb sinds enkele dagen 760T FM in het bezit na mijn zeer slechte ervaring met TomTom.
Echter het vinden van de satelieten met mijn 760T
duurt iedere keer wel heel lang (soms wel
10 minuten).
Ik woon op het platte land (postcode 5152),niet tussen hoge gebouwen,niet bij GSM zenders,hoogspanningskabels etc etc.
Heeft iemand hetzelfde probleem gehad en wat heb je toen gedaan (het vinden van de satelieten met mijn
TomTom was het enige wat hij wel goed deed:zogauw ik buiten stapte of zelfs binnen soms,had hij ze al te pakken).

kleinfra 30-01-2008
Geschreven voor: Garmin nьvi 760T FM Europe

Een aantal dagen in het bezit en is mijn eerste navigatiesysteem. Wat ik een enorm pluspunt vindt is de FM transmitter die de gesproken informatie keurig naar de autoradio stuurt. Werkt ook uitstekend als carkit en mp3-speler.

Zwarte kat 21-01-2008
Geschreven voor: Garmin nьvi 760T FM Europe

Sinds een paar dagen in het bezit van deze Garmin T760: een ware revelatie.

Ik heb gedurende ongeveer een half jaar trachten te leven met een Tomtom One XL: wat een afknapper! Veel problemen - zie m’n commentaren in de review – die zelfs geheel doen terugdenken aan het begintijdperk van navigatiesystemen. TT zelf geeft geen enkel antwoord op vragen en problemen. Letterlijk een (dure) streep door de rekening, Verkopen lost dit soort van zaken toch een beetje op - maar m'n humeur staat nog steeds op nul, als ik de veelbelovende reclames van deze club zie. De werkelijkheid is er niet naar.

De schermupdate van deze Garmin is echt vele malen sneller dan TT one XL.

Ronde punten en complexe verkeerssituaties volgt dit toestelletje op een wip.

Berekeningen van lange trajecten, duren uiteraard wel even, maar minstens 3X zo snel dan TT One XL, en alles kan OFFLINE, ook zonder satelieten (iets wat bij de XL One absoluut niet kan tenzij je de reisroute plant via een bijzonder hectische interface).

Maar het belangrijkste, eens op de weg is de verwerkingsnelheid van Garmin prima: mijn TT was gewoon TE traag met z’n schermupdates en berekenen van afstanden tot het volgende afslagpunt en dus geheel onbetrouwbaar.

Alhoewel nog maar beperkt gebruikt, heb ik ook de indruk dat de navigatie zelf een stuk uitgekiender verloopt. Hij stuurde me in tegenstelling met de TT langs enkele binnenwegen tot bij de bestemming, i.p.v. over drukke kruispunten waar niemand door het verkeer voorbij komt.

De 3D projectie is niet zomaar een kantelen van de 2D map, zoals eigenlijk bij TThet geval is, maar een aangepaste projectie die ook toelaat om volgende richtingswijzigingen duidelijk te zien. Een wereld van verschil met de breedbeeld-display van TT, die in de breedte eigenlijk nauwelijks gebruikt wordt.

Tevens beschikt dit toestel over ‘tracking’. Leuk en aardig, maar op de weg iets minder nuttig, ik kan me er wel iets bij voorstellen voor wandelingen, bv. in een stad.

Bovenal, de kwaliteit en afwerking van dit toestel en toebehoren (per slot van rekening iets dat je overal meeneemt, en best stevig moet zijn) is onberispelijk: echt, niemand doet beter.

Wat het meest tot genoegen strekt: de handzame interface is precies wat het moet zijn. Niets te weinig, niets teveel. Alle belangrijke functies zijn gemakkelijk bereikbaar. Ronduit spectaculair ook hoe de interface via Bluetooth ook de telefoonfuncties integraal kan overnemen.

Kortom: een schot midden in de roos: heel wat anders dan de soms zeer verwarrende panoplie van knoppen bij Tomtom die zeker tijdens het rijden amper te bedienen zijn. M'n vrouw overigens heeft met Tomtom nooit overweg gekunnen, dit is heel wat meer gericht op een niet-PC gebruiker.

Geluid heeft bij mij ietsje minder gekregen, zowat het enige punt waarin TT deze Nüvi kan overtreffen.

Maar dat is uiteraard geen argument om de TT richting uit te wandelen, ik zou het nooit meer doen. De enkele tientallen Euro meer (wanneer je goed rondkijkt) is deze excellente Garmin dubbel en dik waard.

Ed760 20-01-2008
Geschreven voor: Garmin nьvi 760T FM Europe

Deze nuvi is naar mijn idee het beste systeem van dit moment in zijn prijsklasse.Alles wat je van een goed systeem mag verwachten zit in deze krachtpatser.Heb zelf door de jaren heen al een aantal systemen versleten maar met deze nuvi 760 hoop ik nog lang plezier te hebben.